به سوی نور
"به سوی نور" 
نويسندگان
لینک دوستان

"بسمی تعالی"

این وب صرفا برای پاسخ دادن به سوالات شرعی و دینی شما طراحی شده است.

کشور ایران جزء معدود کشورهای جهان است که آمار وجود شیعه و مسلمان واقعی در آن زیاد است. به همین دلیل کسانی که این دین و مذهب را قبول ندارند سعی بیشتری در گمراه کردن ما ایرانی ها دارند و امروزه شاهد پیدا شدن دین و فرقه های بسیاری مانند یهودیت، بودایی، زرتشتی، آتش پرستی، شیطان پرستی و ... می شویم. بنابراین برای پایداری این مذهب و عمیق کردن اعتقاد های مردم این سایت طراحی شده و ما امیدواریم که بتوانیم با این عمل از چنین فاجعه ای جلوگیری کنیم.

شما دوستان می توانید هر گونه سوال در مورد اسلام، تفاوت شیعه و سنی، پیدایش فرقه های جدید، دنیا و آخرت، ازدواج از نظر اسلام، انجام اعمال واجب، ائمه و... بپرسید. ما پاسخ گوی شما عزیزان هستیم.

                                                                                                                                       باتشکر

                                                                                                                                        راشد






موضوعات مرتبط: عکس، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 4 شهريور 1393برچسب:, ] [ 19:2 ] [ راشد ]

حج بر سه گونه است: 1- حج قِران 2- حج افراد 3- حج تمتع.

حج قِران و حج افراد برای ساکنین مکه و اطراف آن تا فاصله 16 فرسخ است. حج تمتع وظیفه کسانی می باشد که محل اقامتشان بیش از این مقدار فاصله دارد و قرآن نیز می فرماید: ... این حج برای کسی است که خانواده و وطن او مکه و حدود او نباشد ...

اعمال حج او دو عبادت، مرکب است که یکی را عمره تمتع و دیگری را حج تمتع گویند.


موضوعات مرتبط: حج، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 4 شهريور 1393برچسب:, ] [ 19:1 ] [ راشد ]


موضوعات مرتبط: عکس، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 4 شهريور 1393برچسب:, ] [ 19:0 ] [ راشد ]

پیامبر اکرم (ص) در خطبه ی مفصلی که در مورد ماه رمضان در آخرین جمعه ماه شعبان بیان داشته اند، نکات فراوانی را یادآور شدند که به چند مورد آن اشاره می شود:

1- رمضان ماهی است که به مهمانی خدا فراخوانده شده اید پس: با نیت خالص و دلهای پاک از خدا بخواهید که توفیق روزه داری و تلاوت قرآن به شما عنایت فرماید.

2- با گرسنگی و تشنگی خود گرسنگی و تشنگی قیامت را بیاد آورید.

3- مستمندان و بینوایان را دریابید و از آنان دستگیری کنید.

4- کودکان و بستگان را مورد لطف و نوازش قرار دهید.

5- زبان خود را از ناگفتنی ها حفظ کنید.

6- چشمان خود را از دیدنی های حرام بربندید.

7- گوشهای خود را از شنیدنیهای حرام بازدارید.

8- با یتیمان مردم مهربانی کنید تا با یتیمان شما مهربانی ورزند.


موضوعات مرتبط: روزه، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 4 شهريور 1393برچسب:, ] [ 18:58 ] [ راشد ]


موضوعات مرتبط: عکس، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 4 شهريور 1393برچسب:, ] [ 18:56 ] [ راشد ]

چنانچه در بحث خمس یادآوری گردید هر دین و مکتبی برای اداره جامعه و حفظ آن نیازمند به اموال مالی و بودجه است و اسلام همچنان که خمس را برای تأمین مستمندان و رفع نابسامانی های جامعه و اداره امور دینی و نشر معارف آن وضع کرده و خمس نقش مهمی در این زمینه دارد زکات نیز با دامنه وسیعی که در مصارف آن است نقش اساسی تری در امور یادشده به عهده دارد و اینکه زکات در ردیف نماز قرار گرفته هماهنگی عبادت و اداره جامعه و برطرف کردن نابسامانی های آن را به خوبی روشن می سازد و ناگفته پیدا است که دادن زکات برای وحدت جامعه و روابط حسنه میان مستمندان و ثروتمندان بسیار موثر بوده و در پاکی ثروتمندان از بخل، حرص، دنیا پرستی، غرور نقش قابل توجهی داشته و در پدید آوردن روحیه بخشندگی، تعاون، نوع دوستی و احساس مسئولیت همگان و در نتیجه تکامل فکری، عملی، اخلاقی ثروتمندان آثار ارزشمندی خواهد داشت و با این توضیح کوتاه فلسفه وجوب زکات نیز معلم می گردد و جامع بودن اسلام در قانون گذاری و اداره امور مادی و معنوی انسان ها روشن می شود.


موضوعات مرتبط: زکات، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 4 شهريور 1393برچسب:, ] [ 18:55 ] [ راشد ]


موضوعات مرتبط: عکس، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 4 شهريور 1393برچسب:, ] [ 18:54 ] [ راشد ]

جای تردید نیست که هر دین و مرامی برای ترویج و اداره ی تشکیلات آن نیازمند به امور مالی و بودجه است لذا اسلام نیز برای این منظور بودجه هایی مقرر نموده و بعضی از منابع ثروت را اموال عمومی اعلام کرده است و خمس نیز یکی از بودجه های اساسی اسلامی است که در حفظ دین و اداره تشکیلات آن و تأمین مصالح جامعه و رفع نیازمندی های آن نقش مهمی به عهده دارد چنانچه امام هشتم (ع) در پاسخ تاجری که از آن حضرت درخواست معافیت از خمس را کرده بود فرمود: باید خمس را بدهید تا ما به وسیله آن دین را ترویج و تقویت کرده و حیثیت خویش را در مقابل دشمنان حفظ کنیم و مستمندان را یاری نماییم... و با توانایی به پرداخت خمس، خودتان را از دعای ما محروم نکنید که دادن خمس، کلید روزی شما است. و مسلمان کسی است که به آنچه با خدا عهد نموده وفا کند. پس کسی که با زبان، خدا را اجابت کند و با قلب، مخالفت نماید مسلمان نیست. بنابراین سهم سادات موجب رفع نیازمندی های سادات فقیر، یتیم و درمانده می گردد چنانچه زکات که بر آنها حرام است برای اداره و رفع گرفتاری های مستمندان دیگر جامعه می باشد. و سهم امام آن به امام (ع) و سایر رهبران دینی امکان می دهد که دین را ترویج کرده و تشکیلات ان را اداره کنند و مصالح جامعه را تأمین نمایند مخصوصا در طول تاریخ شیعه که پیوسته حکومت های ستمگر، اموال عمومی را در اختیار خود گرفته و دست امامان و رهبران دینی را از آنها کوتاه می کردند فقط خمس بوده است که بر آن قدرت نداشته و منحصرا در اختیار ائمه (ع) و علمای اسلام بوده و مومنین متعهد شخصا به آنها پرداخت می کردند.


موضوعات مرتبط: خمس، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 4 شهريور 1393برچسب:, ] [ 18:53 ] [ راشد ]


موضوعات مرتبط: عکس، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 4 شهريور 1393برچسب:, ] [ 18:52 ] [ راشد ]

در روایات اسلامی استفاده می گردد که روزه فوائد و آثار و برکات مادی و معنوی و جسمی و روحی فراوانی دارد. با پیشرفت علم و تحقیقات دانشمندان متخصص و نتیجه آزمایشات پزشکی نیز فایده های زیادی برای روزه در سلامتی انسان و درمان بسیاری از بیماری ها اثبات گردیده است مانند پایین آمدن فشار خون و سوخت قسمت زیادی از فضولات زیانبار بدن و اعتدال مزاج و استراحت و تقویت و پاکسازی معده و سبک شدن بدن از مواد زیادی و رفع رطوبت های زائد از همگی در سلامتی و رفع بیماری ها و نشاط و صحت نفس نقش حساس را به عهده دارند. چنانچه نقل شده که رسول اکرم (ص) نیز فرمود: روزه بگیرید تا سالم شوید. و از طرفی که همچنان آئین مقدس اسلام در تمام زمینه های اجتماعی و فردی و مادی و معنوی انسان ها ضامن تأمین سعادت دنیا و آخرت جامعه می باشد و در مورد روزه اهمیت فراوان داده و از ترک آن شدیدا نکوهش کرده و کیفرهای سختی برای روزه خوردن بدون عذر مقرر کرده است جای تردید باقی نمی ماند که روزه نیز فوائد مادی و جسمی فراوانی دارد ولی از آنجا که هدف اساسی دین و قوانین الهی، سعادت ابدی و تکامل معنوی انسان هاست بدون شک فوائد و آثار معنوی روزه در سازندگی جامعه و رشد فکری و تقویت روح و کمال انسان و سعادت ابدی او به مراتب از فوائد مادی و جسمی آن زیادتر می باشد.


موضوعات مرتبط: روزه، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 4 شهريور 1393برچسب:, ] [ 18:46 ] [ راشد ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 12 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

با سلام خدمت تمامی مسلمانان ایران زمین. هدف از تشکیل این وب بیان اسلام و دین و مذهب شیعه بوده است و اگر سوالی در این موارد برای شما دوستان بوجود آمد ما پاسخگوی سوالات شما هستیم. تمامی مطالب این وب برای شما عزیزان گذاشته شده و علاوه بر این ما فایل های صوتی همین مطالب را با سخنرانی عالم عالی قدر آیت الله راشد برای شما گذاشته ایم که در صورت نیاز می توانید آنها را دانلود کنید. علاوه بر این فیلم هایی نیز برای شما تهیه شده است. منتظر نظرات و سوالات شما عزیزان هستیم.
آرشيو مطالب
مرداد 1393
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 104
بازدید ماه : 291
بازدید کل : 9414
تعداد مطالب : 113
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1