به سوی نور
"به سوی نور" 
نويسندگان
لینک دوستان

"بسمی تعالی"

این وب صرفا برای پاسخ دادن به سوالات شرعی و دینی شما طراحی شده است.

کشور ایران جزء معدود کشورهای جهان است که آمار وجود شیعه و مسلمان واقعی در آن زیاد است. به همین دلیل کسانی که این دین و مذهب را قبول ندارند سعی بیشتری در گمراه کردن ما ایرانی ها دارند و امروزه شاهد پیدا شدن دین و فرقه های بسیاری مانند یهودیت، بودایی، زرتشتی، آتش پرستی، شیطان پرستی و ... می شویم. بنابراین برای پایداری این مذهب و عمیق کردن اعتقاد های مردم این سایت طراحی شده و ما امیدواریم که بتوانیم با این عمل از چنین فاجعه ای جلوگیری کنیم.

شما دوستان می توانید هر گونه سوال در مورد اسلام، تفاوت شیعه و سنی، پیدایش فرقه های جدید، دنیا و آخرت، ازدواج از نظر اسلام، انجام اعمال واجب، ائمه و... بپرسید. ما پاسخ گوی شما عزیزان هستیم.

                                                                                                                                       باتشکر

                                                                                                                                        راشد





جای تردید نیست که هر دین و مرامی برای ترویج و اداره ی تشکیلات آن نیازمند به امور مالی و بودجه است لذا اسلام نیز برای این منظور بودجه هایی مقرر نموده و بعضی از منابع ثروت را اموال عمومی اعلام کرده است و خمس نیز یکی از بودجه های اساسی اسلامی است که در حفظ دین و اداره تشکیلات آن و تأمین مصالح جامعه و رفع نیازمندی های آن نقش مهمی به عهده دارد چنانچه امام هشتم (ع) در پاسخ تاجری که از آن حضرت درخواست معافیت از خمس را کرده بود فرمود: باید خمس را بدهید تا ما به وسیله آن دین را ترویج و تقویت کرده و حیثیت خویش را در مقابل دشمنان حفظ کنیم و مستمندان را یاری نماییم... و با توانایی به پرداخت خمس، خودتان را از دعای ما محروم نکنید که دادن خمس، کلید روزی شما است. و مسلمان کسی است که به آنچه با خدا عهد نموده وفا کند. پس کسی که با زبان، خدا را اجابت کند و با قلب، مخالفت نماید مسلمان نیست. بنابراین سهم سادات موجب رفع نیازمندی های سادات فقیر، یتیم و درمانده می گردد چنانچه زکات که بر آنها حرام است برای اداره و رفع گرفتاری های مستمندان دیگر جامعه می باشد. و سهم امام آن به امام (ع) و سایر رهبران دینی امکان می دهد که دین را ترویج کرده و تشکیلات ان را اداره کنند و مصالح جامعه را تأمین نمایند مخصوصا در طول تاریخ شیعه که پیوسته حکومت های ستمگر، اموال عمومی را در اختیار خود گرفته و دست امامان و رهبران دینی را از آنها کوتاه می کردند فقط خمس بوده است که بر آن قدرت نداشته و منحصرا در اختیار ائمه (ع) و علمای اسلام بوده و مومنین متعهد شخصا به آنها پرداخت می کردند.


موضوعات مرتبط: خمس، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 4 شهريور 1393برچسب:, ] [ 18:53 ] [ راشد ]

خمس يعني     يك پنجم ، مال كه مازاد بر احتياجاتمان است را بايد به سادات فقير بدهيم. خمس بر7 چيز تعلق مي گيرد:

1-     ارباح مكاسب: درآمد هر كسب و كاري كه در جهان وجود دارد(حتي شخصي كه گدايي مي كند)

2-     اگر شخصي معدني دارد كه مال خودش است خمس بر آن تعلق مي گيرد

3-     اگر كسي گنجي پيدا كند بايد  خمس آن را بپردازد

4-     اگر قواصي در دريا شئ باارزشي مانند مرواريد پيدا كرد خمس بر آن هم نيز تعلق مي گيرد

5-     مال حلال مخلوط به حرام(مال مشكوك): مالي كه نمي دانيد آيا حلال است يا حرام را هم بايد خمسش را بپردازيد

6-     زميني كه كافر ذمي از مسلماني بخرد مانند اينكه يك فرد يهودي كه در كشور اسلامي زندگي مي كند از مسلماني زميني يا خانه اي بخرد بايد خمس آن را هم بخرد

7-    غنيمت جنگ


موضوعات مرتبط: خمس، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:, ] [ 13:44 ] [ راشد ]

ارثي كه به انسان مي رسد خمس به آن تعلق نمي گيرد حال اگر مالي به شما ارث   رسيده باشد و شما مطمئن باشد كه از طرف صاحب مال خمس آن مال قبلا پرداخته نشده يا مالي به شما ارث رسيده باشد و صاحب مال خمس بدهكار باشد در اين صورت بايد خمس آن را بپردازيد كه براي شما پاك و مطهر شود و اين موضوع در صورتي ست كه صاحب مال معتقد و اهل خمس بوده و خمس را پرداخت مي كرده است. اما اگر مطمئن هستيد كه اهل خمس نبوده و اعتقاد نداشته است يا اگر معتقد هم بوده عمل نمي كرده پس بر شما هم واجب نيست كه خمس آن مال را بدهيد.


موضوعات مرتبط: خمس، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:, ] [ 13:43 ] [ راشد ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

با سلام خدمت تمامی مسلمانان ایران زمین. هدف از تشکیل این وب بیان اسلام و دین و مذهب شیعه بوده است و اگر سوالی در این موارد برای شما دوستان بوجود آمد ما پاسخگوی سوالات شما هستیم. تمامی مطالب این وب برای شما عزیزان گذاشته شده و علاوه بر این ما فایل های صوتی همین مطالب را با سخنرانی عالم عالی قدر آیت الله راشد برای شما گذاشته ایم که در صورت نیاز می توانید آنها را دانلود کنید. علاوه بر این فیلم هایی نیز برای شما تهیه شده است. منتظر نظرات و سوالات شما عزیزان هستیم.
آرشيو مطالب
مرداد 1393
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 105
بازدید ماه : 292
بازدید کل : 9415
تعداد مطالب : 113
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1