به سوی نور
"به سوی نور" 
نويسندگان
لینک دوستان

"بسمی تعالی"

این وب صرفا برای پاسخ دادن به سوالات شرعی و دینی شما طراحی شده است.

کشور ایران جزء معدود کشورهای جهان است که آمار وجود شیعه و مسلمان واقعی در آن زیاد است. به همین دلیل کسانی که این دین و مذهب را قبول ندارند سعی بیشتری در گمراه کردن ما ایرانی ها دارند و امروزه شاهد پیدا شدن دین و فرقه های بسیاری مانند یهودیت، بودایی، زرتشتی، آتش پرستی، شیطان پرستی و ... می شویم. بنابراین برای پایداری این مذهب و عمیق کردن اعتقاد های مردم این سایت طراحی شده و ما امیدواریم که بتوانیم با این عمل از چنین فاجعه ای جلوگیری کنیم.

شما دوستان می توانید هر گونه سوال در مورد اسلام، تفاوت شیعه و سنی، پیدایش فرقه های جدید، دنیا و آخرت، ازدواج از نظر اسلام، انجام اعمال واجب، ائمه و... بپرسید. ما پاسخ گوی شما عزیزان هستیم.

                                                                                                                                       باتشکر

                                                                                                                                        راشد





پیامبر اسلام (معصوم اول)

امام اول (معصوم دوم)

دختر پیامبر اسلام (معصوم سوم)

امام دوم (معصوم چهارم)

امام سوم (معصوم پنجم)

امام چهارم (معصوم ششم)

امام پنجم (معصوم هفتم)

امام ششم (معصوم هشتم)

امام هفتم (معصوم نهم)

امام هشتم (معصوم دهم)

امام نهم (معصوم یازدهم)

امام دهم (معصوم دوازدهم)

امام یازدهم (معصوم سیزدهم)

امام دوازدهم (معصوم چهاردهم)


موضوعات مرتبط: امامت، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 2 شهريور 1393برچسب:, ] [ 13:48 ] [ راشد ]

امام و پیشوای مسلمانان که می خواهد به عنوان جانشینی رسول اکرم (ص) زمان و امور دین و دنیای مردم را به دست بگیرد باید دارای امتیازاتی باشد:

1- از گناه و آلودگی و خطا و اشتباه معصوم باشد تا بتواند اجتماع را به سعادت رهبری کند زیرا کسی که خودش آلوده باشد هرگز نمی تواند مردم را از آلودگی پاک کند.

2- امام باید با "علم غیب" ارتباط داشته و از علم بی پایان الهی بهره مند باشد تا احکام و حقایق و معارف اسلامی را آن طور که هست برای مسلمانان بیان کند زیرا اگر او هم مثل سایر مردم بخواهد روی ظن و گمان چیزی بگوید یا فقط از علوم عادی بشر استفاده کند گفتار او اطمینان آور نبوده و مردم به حقیقت معارف اسلامی نمی رسند.

3- امام باید از طرف خدا به وسیله ی رسول اکرم (ص) و یا به وسیله ی امام پیش از او معین شود زیرا غیر از خدا و پیامبر کسی نمی تواند معصوم بودن فردی را تشخیص دهد تنها و تنها خداست که از حال و آینده و درون و برون همه آگاهی دارد و میداند که چه شخصی را باید برای رهبری اجتماع و امامت بعد از رسول اکرم (ص) تعیین کند. قرآن مجید می گوید: خدا بهتر می داند که رسالت (و رهبری و دینی و دنیایی مردم) را به عهده ی چه شخصی بگذارد...


موضوعات مرتبط: امامت، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 2 شهريور 1393برچسب:, ] [ 13:48 ] [ راشد ]

امام و پیغمبر از چند جهت با هم فرق دارند:

اول- پیغمبر موسس دین و آورنده ی احکام شریعت است. ولی امام، حافظ و نگهدارنده ی احکام و اجرا کننده ی آنهاست.

دوم- پیغمبر احکام و قوانین شریعت را به وسیله ی وحی دریافت می کند و با پروردگار جهان مستقیما ارتباط دارد. ولی امام تشیع کننده نیست یعنی احکام و قوانین دین بر او وحی نمی شود بلکه آنها را از پیغمبر دریافت می کند و ارشاد و راهنمایی پیغمبر در علوم او دخالت دارد.


موضوعات مرتبط: امامت، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 2 شهريور 1393برچسب:, ] [ 13:11 ] [ راشد ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

با سلام خدمت تمامی مسلمانان ایران زمین. هدف از تشکیل این وب بیان اسلام و دین و مذهب شیعه بوده است و اگر سوالی در این موارد برای شما دوستان بوجود آمد ما پاسخگوی سوالات شما هستیم. تمامی مطالب این وب برای شما عزیزان گذاشته شده و علاوه بر این ما فایل های صوتی همین مطالب را با سخنرانی عالم عالی قدر آیت الله راشد برای شما گذاشته ایم که در صورت نیاز می توانید آنها را دانلود کنید. علاوه بر این فیلم هایی نیز برای شما تهیه شده است. منتظر نظرات و سوالات شما عزیزان هستیم.
آرشيو مطالب
مرداد 1393
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 107
بازدید ماه : 294
بازدید کل : 9417
تعداد مطالب : 113
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1