به سوی نور
"به سوی نور" 
نويسندگان
لینک دوستان

"بسمی تعالی"

این وب صرفا برای پاسخ دادن به سوالات شرعی و دینی شما طراحی شده است.

کشور ایران جزء معدود کشورهای جهان است که آمار وجود شیعه و مسلمان واقعی در آن زیاد است. به همین دلیل کسانی که این دین و مذهب را قبول ندارند سعی بیشتری در گمراه کردن ما ایرانی ها دارند و امروزه شاهد پیدا شدن دین و فرقه های بسیاری مانند یهودیت، بودایی، زرتشتی، آتش پرستی، شیطان پرستی و ... می شویم. بنابراین برای پایداری این مذهب و عمیق کردن اعتقاد های مردم این سایت طراحی شده و ما امیدواریم که بتوانیم با این عمل از چنین فاجعه ای جلوگیری کنیم.

شما دوستان می توانید هر گونه سوال در مورد اسلام، تفاوت شیعه و سنی، پیدایش فرقه های جدید، دنیا و آخرت، ازدواج از نظر اسلام، انجام اعمال واجب، ائمه و... بپرسید. ما پاسخ گوی شما عزیزان هستیم.

                                                                                                                                       باتشکر

                                                                                                                                        راشد





یکی از مصادیق جهاد که از اهمیت خاصی برخوردار است و پیامبر اسلام از آن تعبیر به جهاد اکبر نموده، جهاد و مبارزه با نفس است. اگر چه تمام اقسام جهاد و دفاع ارزشمند است اما بدون تردید جهاد با تمایلات نفسانی چون زیربنای تمام جهادها است از همه ارزشمندتر و مهمتر است.


موضوعات مرتبط: جهاد، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 4 شهريور 1393برچسب:, ] [ 19:20 ] [ راشد ]

هنگامی که کشور اسلامی مورد تجاوز و تعدی بیگانگان قرار گیرد، دفاع بر همه واجب است. مسلمین باید برای بیرون راندن متجاوز و سرکوب او بسیج شوند و با آنچه که در توان دارند بکوشند و از موجودیت و عزت و شرف و کشور اسلامی خود دفاع کنند، خدا در قران می فرماید: در راه خدا با کسانی که با شما می جنگند بجنگید ولی تجاوز نکنید که خدا متجاوزان را دوست ندارد.


موضوعات مرتبط: جهاد، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 4 شهريور 1393برچسب:, ] [ 19:15 ] [ راشد ]

اسلام هرگز برای کشور گشایی تصاحب اراضی مردم دستور جهاد و نبرد نمی دهد و هرگز برای استثمار مردم و تحمیل عقاید و فرهنگ جنگ نمی کند. اما اگر مردمی مورد ظلم ستمگران و مستکبرین واقع شوند و دسترنجشان را چپاول کنند، در چنین وضعی اسلام وظیفه می داند که به یاری محرومین بشتابند و آنان را از چنگال مستکبرین نجات دهند. بدین منظور پیامبر یا امام و یا نائب بر حقش دستور جهاد صادر می کند تا به یک جهاد  مقدس و یک یورش سنگین، مستکبرین را سرنگون سازند و زمینه را برای تبلیغات آزاد و حاکمیت قانون و بیداری مردم و نجات آنها فراهم نمایند. جنگ های مسلمین در صدر اسلام با حکومت خودکامه روم از همین قبیل بوده است، مسلمین برای تصرف اموال و اراضی جنگ نکردند بلکه برای آزاد کردن مردم از زیر سلطه مستکبرین و نجات آنان از زیر یوغ ستمکاران و حکام ظالم به جهاد پرداختند. جنگ را آغاز کردند تا حکومت های استکباری را سرنگون سازند و زمینه را برای ارشاد و هدایت مردم محروم که در چنگال ستمگران اسیر بودند فراهم سازند.

ایرانیان آن زمان هم به وسیله شمشیر و جنگ، اسلام را نپذیرفتند بلکه چون به آزادی رسیدند و با برهان روشن و منطق قوی اسلام آشنا شدند و رفتار شایسته مسلمین را مشاهده کردند گروه گروه به اسلام گرویدند. پس جهاد ابتدایی نیز یک نوع دفاع است. دفاع از حقوق انسان های محروم، دفاع از شرافت و عزت انسان ها و دفاع از حقوق مستضعفین و ستمدیدگان.


موضوعات مرتبط: جهاد، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 4 شهريور 1393برچسب:, ] [ 19:5 ] [ راشد ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

با سلام خدمت تمامی مسلمانان ایران زمین. هدف از تشکیل این وب بیان اسلام و دین و مذهب شیعه بوده است و اگر سوالی در این موارد برای شما دوستان بوجود آمد ما پاسخگوی سوالات شما هستیم. تمامی مطالب این وب برای شما عزیزان گذاشته شده و علاوه بر این ما فایل های صوتی همین مطالب را با سخنرانی عالم عالی قدر آیت الله راشد برای شما گذاشته ایم که در صورت نیاز می توانید آنها را دانلود کنید. علاوه بر این فیلم هایی نیز برای شما تهیه شده است. منتظر نظرات و سوالات شما عزیزان هستیم.
آرشيو مطالب
مرداد 1393
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 110
بازدید ماه : 297
بازدید کل : 9420
تعداد مطالب : 113
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1